© copyright s.v.Tivoli

Verslag wedstrijd - 19

23 april 2016

Braakhuizen VE3 - Tivoli VE1 0-1

Op deze grauwe en koude zaterdag togen we naar Geldrop voor de voorlaatste wedstrijd van dit seizoen, uit tegen Braakhuizen C. Zonder beide coaches Wim en Peter maar met Jack en zijn assistent Stef stond er toch een ervaren leidersduo langs de kant. Geheel tegen alle verwachtingen in begon deze wedstrijd een keer op tijd, een unicum bij Braakhuizen. Met een verlate Frans, Perry, Frank en ook Jesse de eerste helft langs de kant en good-old Thuur weer eens in het veld begon Tivoli goed aan de wedstrijd.  Helaas voor ons stonden onze voorwaartsen vandaag niet echt op scherp. Hoewel we de nodige kansen en mogelijkheden kregen, moesten we tot halverwege de eerste helft wachten op de grootste dreiging, een schot van Robert spatte helaas uiteen op de lat. Ook Braakhuizen kwam er een aantal keer gevaarlijk uit, maar de rust werd bereikt met de bekende brilstand. Na rust moest het dan gaan gebeuren voor ons, maar na amper één minuut spelen moest Jaffa geblesseerd het veld verlaten. Met Frans, Perry en ook Jesse stond er een meer evenwichtig elftal op het veld wat het betere van het spel had. Toch duurde het tot de 46ste minuut voordat het eerste doelpunt viel. Bij een corner voor ons werd Robert door Stef naar voren gedirigeerd en werd Perry ondertussen nog haarfijn verteld waar hij de bal diende neer te leggen, namelijk tussen 5 meter en de penaltystip. Precies zoals hierboven beschreven, gebeurde het ook en kopte Robert de bal onhoudbaar voor de keeper binnen, 0-1. Daarna golfde het spel op en neer en kregen beide teams nog mogelijkheden op een doelpunt. We stevenden echter op een verdiende 0-1 overwinning af ware het niet dat onze keeper, Bert, hier anders over leek te denken. Een vrije bal, in de laatste minuut, werd recht in de voeten van een aanvaller van de tegenpartij geschoven en deze leek dan ook voor de gelijkmaker te tekenen maar deskundig verdedigen van Robert en daarna weer Bert zorgden gezamenlijk dat deze laatste kans toch nog om zeep werd geholpen. Niet veel later floot de scheids voor het laatst deze middag en was de nederlaag van de heenwedstrijd (3-5 na 3-1 voorsprong) toch weer enigszins recht gezet. Met de laatste wedstrijd nog voor de boeg, traditioneel gevolgd door een soort van feestavond met eten en veel drinken en niet te vergeten het weekendje Valkenburg kunnen we terug kijken op een zeer goed seizoen waar we tegenstanders hebben verslagen waar we nog nooit van gewonnen hadden. De Webryder (sr)
2015-16 2015-16